Werken bij STIHL

Werken bij STIHL

Wereldwijd is STIHL het meest verkochte kettingzagenmerk. STIHL biedt in meer dan 160 landen voor de meest uiteenlopende toepassingsgebieden in de bos- en landbouw, de bouw en zelfs voor de eigen tuin een omvangrijk assortiment machines en toebehoren. Klantgerichtheid, topkwaliteit en verkoop via erkende dealers zijn verankerd in de filosofie van het toonaangevende familiebedrijf. Meer dan 14.000 medewerkers wereldwijd dragen door hun engagement dagelijks bij aan de status van technologisch vooraanstaande onderneming.

Vacatures België en Luxemburg

Customer Solution manager

Je staat in voor:

  • Ondersteuning geven aan de toegewezen groep Pro Solution dealers en grote eindklanten, met nadruk op hoveniers, tuinaanleggers, groenvoorzieners en sociale werkplaatsen:
    • Analyseren van het marktpotentieel en in kaart brengen welke klanten en dealers prioriteit krijgen
    • Selecteren van potentiële klanten en onderzoek van de klantenbehoeften samen met de verantwoordelijke dealers
  • In de markt plaatsen van de brede portfolio aan producten, services en diensten van STIHL:
    • Verdere uitbouw van STIHL Connected 
    • Vermarkten van de energie-en laadoplossingen
    • Verdere uitbouw van de STIHL services zoals onder andere, financiering, training, service pakketten, service contracten, … 
  • Behalen en verhogen van de verkoop doelstellingen en marktaandelen, met grote nadruk op accu
  • Er is een nauwe samenwerking en goede ondersteuning door de Accountmanagers en de Customer Solution Consultants
  • Rapportage in CRM zodat de interne organisatie weet wat er gebeurd bij de klanten.
  • Je rapporteert aan de teamleader CSM
     

De ideale match: 

  • Passie voor STIHL
  • Kennis van de sector is een pluspunt
  • Minimaal 3 jaar ervaring in  een sales functie
  • Goede kennis Nederlands/Frans, kennis van Engels is een pluspunt
  • Sterk in plannen en organiseren 
  • Je kan goed zelfstandig werken, maar bent wel een echte teamplayer
  • Je bent een sterke, mature communicator en hebt sterke onderhandelingsvaardigheden
  • Je bent een ondernemend type en houdt van nieuwe uitdagingen
  • Je bent flexibel in verplaatsingen en werkuren
  • Je bent vlot in de meest courante IT toepassingen, waaronder CRM
     

Wij bieden jou: 

  • Een motiverend loonpakket, aangevuld met een uitgebreid pakket aan extralegale voordelen 
  • Een uitgebreide kennismakingsperiode, met veel aandacht voor opleiding en een goede ondersteuning van jouw directe collega’s.
  • De kans om autonoom te werken binnen een dynamisch team. 
  • Continue bijscholing en verdere ontwikkeling van jouw vaardigheden via interne en externe opleidingen.

Heb je interesse in deze boeiende job, stuur dan je CV en motivatiebrief naar jobs@stihl.be ter attentie van Katleen Michiels.

 

Account manager

Je staat in voor:

  • Ondersteuning geven aan de toegewezen dealergroep (+ 60 klanten)
    • Advies geven over assortiment, seizoensgebondenheid, promoties, stockniveau’s
    • Verkoop ondersteunen met advies over producten en verkoopstechnieken
    • Hulp bij de implementatie en gebruik van onze bedrijfssystemen, zoals B2B, STIHL academy, de dealer communication, DAM (marketing database) …
    • Opendeurdagen, testdagen, dealerdagen, … 
    • Klanten aanmoedigen om in te tekenen oplopende acties en opvolgen.
    • Fungeren als centraal contactpunt voor de dealers en tussenpersoon tussen de dealers en onze interne organisatie
  • De groepsdoelstellingen omzetten naar concrete actieplannen om deze op dealerniveau te halen.
  • Er is een nauwe samenwerking met onze shop-in-shop verantwoordelijken om de dealers bij te staan en advies te geven ten aanzien van de winkelinrichting.
  • Het dealer netwerk is erg divers, van kleinere lokale dealers tot de grotere deler met meerdere vestigingen. Beiden vereisen een aangepaste aanpak.
  • Hulp bij de opbouw en afbouw van beurzen. Aanwezigheid op de beurzen om geïnteresseerden te woord te staan.
  • Rapportage in CRM zodat de interne organisatie weet wat er gebeurt bij de klanten.
  • Onboarding va opstartende dealers ondersteunen
  • Nieuwe dealeropportuniteiten detecteren en initiëren binnen het netwerk.
     

De ideale match:

  • Passie voor STIHL en grondige kennis van de sector
  • Minimum 5 jaar ervaring in een gelijkaardige sales functie
  • Moedertaal Frans en goede kennis van het Nederlands is een plus
  • Sterk in plannen en organiseren
  • Je kan goed zelfstandig werken, maar bent wel een echte teamplayer
  • Je bent flexibel in verplaatsingen en werkuren
  • Je bent vlot in de meest courante IT toepassingen
  • Je hebt je administratie op orde
     

We bieden jou:

  • Een motiverend loonpakket, aangevuld met een uitgebreid pakket aan extralegale voordelen 
  • Een uitgebreide kennismakingsperiode, met veel aandacht voor opleiding en een goede ondersteuning van jouw directe collega’s.
  • De kans om autonoom te werken binnen een dynamisch team. 
  • Continue bijscholing en verdere ontwikkeling van jouw vaardigheden via interne en externe opleidingen.

Plaats tewerkstelling:

Regio: Wallonië en Luxemburg

Heb je interesse in deze boeiende job, stuur dan je CV en motivatiebrief naar jobs@stihl.be ter attentie van Katleen Michiels.

Vacatures Nederland

Customer Solution manager

Je staat in voor:

  • Ondersteuning geven aan de toegewezen groep Pro Solution dealers en grote eindklanten, met nadruk op hoveniers, tuinaanleggers, groenvoorzieners en sociale werkplaatsen:
    • Analyseren van het marktpotentieel en in kaart brengen welke klanten en dealers prioriteit krijgen
    • Selecteren van potentiële klanten en onderzoek van de klantenbehoeften samen met de verantwoordelijke dealers
  • In de markt plaatsen van de brede portfolio aan producten, services en diensten van STIHL:
    • Verdere uitbouw van STIHL Connected 
    • Vermarkten van de energie-en laadoplossingen
    • Verdere uitbouw van de STIHL services zoals onder andere, financiering, training, service pakketten, service contracten, … 
  • Behalen en verhogen van de verkoop doelstellingen en marktaandelen, met grote nadruk op accu
  • Er is een nauwe samenwerking en goede ondersteuning door de Accountmanagers en de Customer Solution Consultants
  • Rapportage in CRM zodat de interne organisatie weet wat er gebeurd bij de klanten.
  • Je rapporteert aan de teamleader CSM

De ideale match: 

  • Passie voor STIHL
  • Kennis van de sector is een pluspunt
  • Minimaal 3 jaar ervaring in  een sales functie
  • Goede kennis Nederlands, kennis van Engels is een pluspunt
  • Sterk in plannen en organiseren 
  • Je kan goed zelfstandig werken, maar bent wel een echte teamplayer
  • Je bent een sterke, mature communicator en hebt sterke onderhandelingsvaardigheden
  • Je bent een ondernemend type en houdt van nieuwe uitdagingen
  • Je bent flexibel in verplaatsingen en werkuren
  • Je bent vlot in de meest courante IT toepassingen, waaronder CRM
     

Wij bieden jou: 

  • Een motiverend loonpakket, aangevuld met een uitgebreid pakket aan extralegale voordelen 
  • Een uitgebreide kennismakingsperiode, met veel aandacht voor opleiding en een goede ondersteuning van jouw directe collega’s.
  • De kans om autonoom te werken binnen een dynamisch team. 
  • Continue bijscholing en verdere ontwikkeling van jouw vaardigheden via interne en externe opleidingen.

Heb je interesse in deze boeiende job, stuur dan je CV en motivatiebrief naar jobs@stihl.be ter attentie van Katleen Michiels.

Momenteel hebben wij geen openstaande vacatures voor Nederland

Vacatures STIHL groep

Verschillende jobaanbiedingen zijn er ook bij onze hoofdzetel in Duitsland of bij STIHL in Oostenrijk. U kan de verschillende vacatures bekijken via onderstaande links.

Solliciteer

Gelieve uw CV en motivatiebrief voor onze openstaande vacatures per post of per e - mail te versturen naar:

Andreas STIHL NV
Human Resources
Veurtstraat 117
B – 2870 Puurs

E-mail: jobs@stihl.be